Privacy Policy

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PRODUCTOS QUÍMICOS ÍNDIGO S.A. DE C.V., en adelante “empresa”, puede recoger y tratar datos de los usuarios del sitio web y otros interesados habiendo sido obtenidos por diferentes medios como:
● Formularios web.
● Correo electrónico.
● Contacto telefónico.
● Formularios en papel.
● Correo postal.
● Fuentes de acceso público (diarios y boletines oficiales, medios de comunicación, etc.)

A efectos de presentar la política de privacidad de la empresa se exponen los siguientes epígrafes:

¿Quién es el Responsable de Tratamiento de sus datos?
Identidad: PRODUCTOS QUÍMICOS ÍNDIGO S.A. DE C.V.
Dirección: San Jacobo nº 4, Bodegas D y E Col. La Piscina, entre San Isidoro y San Joaquín. 37440 León Gto. (México)
Teléfono: +52 (477) 299 2008
Email:«General_Clientes_Correo_Electrónico»

¿Con qué finalidad tratamos sus datos personales?
En la empresa tratamos los datos de las personas interesadas para la gestión y desarrollo de las comunicaciones (contacto de usuarios, resolución de consultas, promoción comercial, envío de boletines, gestión de perfiles de la empresa en redes sociales, etc.) así como para atender los servicios solicitados y desarrollar nuestra actividad de acuerdo con nuestro objeto social y/o estatutos.

En base a la información facilitada elaboraremos un perfil comercial con el objetivo de mejorar su experiencia de usuario y personalizar las ofertas y comunicaciones que consideremos de su interés. No se tomarán decisiones individualizadas automatizadas en base a dicho perfil.

Si el motivo de contactar con la empresa y enviar información sobre su persona tiene como objetivo la búsqueda de empleo (envío de currículums, etc.). Los datos facilitados serán tratados para evaluar su posible candidatura a ofertas de empleo de la empresa. Si los datos facilitados resultan de interés para la empresa, se elaborará un perfil con estos quedando archivados para la gestión de recursos humanos.

¿Qué tipo de datos tratamos?
Además de los diferentes medios de obtención citados, así como las diferentes finalidades de tratamiento expuestas, le informamos que los tipos de datos que podemos tratar en nuestro sistema de información son:
● Datos identificativos
● Códigos o claves de identificación
● Direcciones postales o electrónicas
● Datos de características personales y profesionales
● Datos económicos

¿Por cuánto tiempo conservaremos sus datos?
Los datos personales se conservarán mientras se mantenga relación con usted, bien como cliente, o bien como otro tipo de interesado; mientras no se solicite la supresión de estos; o mientras exista alguna previsión o exigencia legal de conservación de estos.

Cuando los datos dejen de ser necesarios para las finalidades por las que fueron recabados serán suprimidos asegurando la confidencialidad de estos.

En el caso de datos facilitados con motivo de búsqueda de empleo, si estos no resultasen de interés para la empresa, serán eliminados inmediatamente asegurando su confidencialidad.

¿Cuál es la legitimación para el tratamiento de sus datos?
La base legal para el tratamiento de sus datos puede deberse a la ejecución de algún contrato comercial, mercantil, laboral, etc., en el que el interesado sea parte.

Otra base legal para el tratamiento de sus datos es el consentimiento informado en el caso de otros tratamientos como por ejemplo: formulario de contacto del sitio web, inscripción a actividades desarrolladas por la empresa, participación en los perfiles de redes sociales de la empresa, y cualquier otro tratamiento que implique necesariamente la recogida de sus datos personales, para lo cual será requisito imprescindible una clara acción afirmativa por parte del interesado.

¿A qué destinatarios se comunicarán sus datos?
Los datos de los interesados no serán comunicados a ningún tercero, salvo obligación legal al respecto.

¿Cuáles son sus derechos cuando nos facilita y/o tratamos sus datos?
Como interesado, usted podrá en cualquier momento solicitarnos el ejercicio de cualquiera de los siguientes derechos que le asisten en materia de protección de datos:
● Acceso a los datos personales del interesado para confirmar si se están tratando o no datos que le conciernan y obtener más información acerca de este tratamiento.
● Rectificación o Supresión de los datos personales que conciernan al interesado cuando, entre otros motivos, sean inexactos o ya no sean necesarios para las finalidades por las que fueron recogidos.
● Limitar el tratamiento de los datos personales del interesado en determinadas circunstancias, en cuyo caso únicamente se conservarán a efectos de ejercicio o defensa de reclamaciones, por la protección de los derechos de otra persona o por razones de interés público.
● Recibir los datos personales que le incumban, que previamente nos haya facilitado, y en formato estructurado cuando sea posible. (Portabilidad de sus datos).
● Oponerse al tratamiento de sus datos en determinadas circunstancias y por motivos relacionados con su situación particular. La empresa dejará de tratar sus datos, salvo por motivos legítimos imperiosos, o el ejercicio o la defensa de posibles reclamaciones.

Para ello sólo tendrá que contactar con nosotros a través de la dirección email administracion@indigoquimica.mx, o bien mediante un escrito postal a San Jacobo nº 4, Bodegas D y E Col. La Piscina, entre San Isidoro y San Joaquín. 37440 León Gto. (México).

Seguridad de los datos
La empresa adopta en su sistema de información las medidas técnicas y organizativas necesarias para garantizar un adecuado nivel de confidencialidad, integridad y disponibilidad de la información que tratamos.

No obstante, hasta donde el ordenamiento jurídico lo permite no asumimos ninguna responsabilidad por los daños y perjuicios de alteraciones que terceros pueden causar en nuestro sistema de información. Cualquier quiebra de seguridad será convenientemente y de forma inmediata comunicada a la autoridad competente y/o fuerzas y cuerpos de seguridad del Estado.

Envío de comunicaciones o información
Nuestra política con respecto al envío información a través de medios telemáticos (correo electrónico, mensajería instantánea, etc.), se limita a enviar únicamente comunicaciones que consideremos de interés para nuestros usuarios e interesados, en relación con las funciones y actividad de la empresa, o que usted haya consentido recibir.

La presente política de privacidad ha sido revisada en diciembre de 2018, por lo que pueden existir variaciones hasta la próxima revisión del texto.

PRODUCTOS QUÍMICOS ÍNDIGO S.A. DE C.V., hereinafter “company”, may collect and process data from website users and other interested parties having been obtained by different means such as:

● Web forms.
● Email.
● Telephone contact.
● Paper forms.
● Postal mail.
● Sources of public access (newspapers and official newsletters, media, etc.)
● Contract.
● Other sources and legal means.

The treatment of the data collected through these sources will be carried out in accordance with the provisions of the EU 2016/679 General Regulation of Data Protection, and other regulations in force in this regard.

For the purpose of presenting the company’s privacy policy, the following sections are presented:

Who is responsible for the processing of your data?
Identity: PRODUCTOS QUÍMICOS ÍNDIGO S.A. DE C.V.
Registration Data: Registered in the electronic commercial folio Nº: 65117 * 20
Address: San Jacobo nº 4, Bodegas D y E Col. La Piscina, entre San Isidoro y San Joaquín. 37440 León Gto. (México).
Telephone: +52 (477) 299 2008
Email: administracion@indigoquimica.mx

For what purpose do we treat your personal data?
In the company we process the data of interested persons for the management and development of communications (user contact, resolution of queries, commercial promotion, newsletter delivery, company profile management on social networks, etc.) as well as for attending the requested services and developing our activity in accordance with our corporate purpose and / or bylaws.

Based on the information provided, we will prepare a commercial profile with the objective of improving your user experience and personalizing the offers and communications that we consider of your interest. Automated individualized decisions will not be made based on that profile.

If the reason for contacting the company and sending information about your person is aimed at finding a job (sending resumes, etc.) the data provided will be treated to evaluate your possible candidacy for job offers of the company. If the data provided is of interest to the company, a profile will be prepared with these being archived for human resources management.

What kind of data do we process?
In addition to the different means of obtaining mentioned, as well as the different purposes of treatment set out, we inform you that the types of data that we can process in our information system are:
● Identifying data.
● Contact information.
● Identification codes or codes.
● Postal or electronic addresses.
● Personal and professional characteristics data.
● Economic, financial and insurance data.
● Other data necessary for the development of services.

How long will we keep your data?
Personal data will be kept as long as we maintain a relation with you, either as a customer or as another type of interested party; as long as the deletion of these is not requested; or while there is some provision or legal requirement of conservation of these.

When the data cease to be necessary for the purposes for which they were collected, they will be deleted ensuring their confidentiality.

In the case of data provided for the purpose of job search, if these are not of interest to the company, they will be eliminated immediately ensuring their confidentiality.

What is the legitimacy for the processing of your data?
The legal basis for the processing of your data may be due to the execution of a commercial, commercial, labor contract, etc., in which the interested party takes place.

Another legal basis for the treatment of your data is the informed consent in the case of other treatments such as: contact form of the website, registration for activities developed by the company, participation in the social media profiles of the company, and any other treatment that necessarily involves the collection of your personal data, for which a clear affirmative action by the interested party will be essential.

To which recipients will your data be communicated?
The data of the interested parties will not be communicated to any third party, with the following exceptions: a) auxiliary services and authorized treatment managers implicit in the development and correct provision of the services; b) administrations and competent authorities in the exercise of their functions; c) credit information systems with which a contract is in force when there is a breach of monetary obligations or certain, overdue and enforceable debts; d) legitimate stakeholders and other legally envisaged third parties.

What are your rights when you provide us with and / or process your data?
As an interested party, you may at any time request the exercise of any of the following rights that assist you in the matter of data protection:
● Access to the personal data of the interested party to confirm whether or not data concerning you is being treated and obtain more Information about this treatment.
● Rectification or Deletion of personal data concerning the interested party when, among other reasons, they are inaccurate or are no longer necessary for the purposes for which they were collected.
● Limit the processing of the personal data of the interested party in certain circumstances, in which case they will only be kept for the purpose of exercising or defending claims, for the protection of the rights of another person or for reasons of public interest.
● Receive the personal data that concerns you, that you have previously provided us, and in a structured format whenever possible. (Portability of your data).
● Oppose the processing of your data in certain circumstances and for reasons related to your particular situation. The company will stop processing your data, except for compelling legitimate reasons, or the exercise or defense of possible claims.

To do this, you just have to contact us through the email address administracion@indigoquimica.mx, or by writing to San Jacobo nº 4, Bodegas D y E Col. La Piscina, entre San Isidoro y San Joaquín. 37440 León Gto. (México).

Optionally, you can also contact the Data Protection Agency (www.agpd.es) to learn more about your rights or request their protection by the supervisory authority.

Data security
The company adopts in its information system the technical and organizational measures necessary to guarantee an adequate level of confidentiality, integrity and availability of the information we treat.

However, as far as the legal system allows, we assume no responsibility for the damages and losses of alterations that third parties may cause in our information system. Any security bankruptcy will be conveniently and immediately communicated to the competent authority and / or state security forces and bodies.

Sending communications or information
Our policy regarding the sending of information through telematic means (email, instant messaging, etc.), is limited to sending only communications that we consider of interest to our users and interested parties, in relation to the functions and activity of the company, or that you have agreed to receive.

If you prefer not to receive these messages, we will offer through them the possibility of exercising your right to cancel and waive the receipt of these messages, in accordance with the provisions of Title III, Article 22 of Law 34/2002 on Services for the Information Society and Electronic Commerce.

This privacy policy has been revised in January 2019, so there may be variations until the next revision of the text.